Kubo and the Two Strings (2016)


Kubo and The Two String adalah filem animasi Hollywood bergenre drama muzikal fantasi. Filem tontonan keluarga ini disutradarai oleh Travis Knight dan naskah filemnya ditulis oleh Marc Haimes yang dibantu oleh Chris Butler untuk produksi Laika Entertainment.

Sinopsis

Filem 'Kubo and the Two Strings' mengisahkan tentang Kubo (Art Parkinson) seseorang budak lelaki yang sedang menjalani kehidupan normal dan tenang di desa kecil dekat sebuah pantai. Kubo dapat membuat origami hanya dengan memainkan alat muzik shamisen, dia pun bekerja sebagai pendongen.

Di malam hari, Kubo merawat ibunya yang sedang sakit dan bersembunyi di dalam sebuah gua. Ibunya, melarang Kubo tidak boleh keluar di malam hari, kerana ibunya mengatakan, The Moon King akan kembali ke bumi dan menculik Kubo.

Suatu hari datanglah roh masa lalu The Moon King yang membuat kehidupan Kubo terbalik, ketenangan Kubo menjadi terganggu. Roh tersebut adalah sumpahan dendam di masa lampau yang kembali menyala. Roh jahat yang menyimpan dendam masa lalu dan berkeinginan untuk membalaskan semua dendam tersebut. Hal ini membuat timbulnya kekacauan dan memunculkan banyak sekali monster-monster yang keluar dan mengejar Kubo.

Poster Filem

Share:
0 Blogger Comments

0 comments:

Fanpage Facebook

ADVERTISEMENT

Theme Taglines

Kejayaan tidak sukar. Banyak masa kita sabotaj diri sendiri saat laluan kejayaan sudah terbentang luas.

Hal yang paling menusuk bukanlah kepermergian seseorang itu. Tetapi kerana dia telah meninggalkan sesuatu di dalam jiwa kita sama ada manis atau pahit.
 
close