Doctor Strange (2016)


Doctor Strange adalah filem superhero teraneh dari Marvel sejauh ini. Triknya tidak baru, namun komponen-komponennya yang diambil dari filem semacam The Matrix atau Inception diracik sedemikian rupa sehingga terasa segar. Adegan seperti 'membengkokkan bangunan' langsung dipinjam dari Inception, tapi sutradara Scott Derrickson beserta pasukan efek spesialnya berkreasi melewati itu.

Tidak ada batas ruang atau gravitasi disini. Langit-langit boleh menjadi lantai, permukaan datar boleh tereskalasi, realiti boleh dibelokkan namun terlihat fantastis di saat bersamaan.

Sinopsis

Filem 'Doctor Strange' ini mengisahkan tentang seseorang ahli bedah yang sangat tersohor bernama Dr. Stephen Strange (Benedict Cumberbatch), kemudian pada suatu hari ketika sang doktor tersebut mengalami sebuah insiden kemalangan serius dan juga membuat melukai tangannya. Peristiwa itu bahkan membuat kariernya berakhir.

Dan dengan tekad tanpa putus asa, akhirnya Dr. Strange bertekad untuk dapat menemukan ubat agar kehidupannya dapat kembali normal kembali. Setelah kehidupannya normal kembali Doctor memiliki kekuatan iaitu "The Sorcerer Supreme" atau sebuah kekuatan magik yang bermaksud untuk melindungi bumi dari ancaman makhluk-makhluk jahat.

Poster Filem

Share:
0 Blogger Comments

0 comments:

Fanpage Facebook

ADVERTISEMENT

Theme Taglines

Kejayaan tidak sukar. Banyak masa kita sabotaj diri sendiri saat laluan kejayaan sudah terbentang luas.

Hal yang paling menusuk bukanlah kepermergian seseorang itu. Tetapi kerana dia telah meninggalkan sesuatu di dalam jiwa kita sama ada manis atau pahit.
 
close