Assassin's Creed (2016)


Assassin’s Creed merupakan filem bergenre aksi petualangan yang didistribusi oleh 20th Century Fox dan di produksi oleh Ubisoft Motion Pictures. Filem yang disutradarai oleh Justin Kurzel ini diadaptasi dari serial Video Games yang sangat terkenal dikalangan para gamers dengan judul Assassin’s Creed sejak 2007.

Sinopsis

Melalui teknologi revolusioner yang dapat membuka genetik dari ingatan, Callum Lynch (Michael Fassbender) mengalami petualangan dari leluhurnya, Aguilar de Nerha, pada abad ke-15 di Sepanyol. Callum baru mengetahui bahawa dia adalah keturunan dari organisasi rahsia, Assassins. Setelah kembali dengan memperoleh pengetahuan dan keterampilan yang luar biasa, ia siap untuk mengambil alih organisasi Templar.

Kemudian ia dilatih menjadi seorang pembunuh hebat, setelah dirinya diculik oleh orang misterius yang masih mempunyai hubungan dengan organisasi Templar. Setelah itu, ia dikirim untuk mengambil sebuah artefak yang bersejarah.

Poster Filem

Share:
0 Blogger Comments

0 comments:

Fanpage Facebook

ADVERTISEMENT

Theme Taglines

Kejayaan tidak sukar. Banyak masa kita sabotaj diri sendiri saat laluan kejayaan sudah terbentang luas.

Hal yang paling menusuk bukanlah kepermergian seseorang itu. Tetapi kerana dia telah meninggalkan sesuatu di dalam jiwa kita sama ada manis atau pahit.
 
close