Deadpool (2016)


Deadpool adalah salah satu komik yang unik dan berbeza dari banyak karakter-karakter komik Marvel. Manakala filem 'Deadpool' merupakan filem aksi pertualangan yang disutradarai oleh Tim Miller, sementara naskah cerita ditulis oleh Rhett Reese dan Paul Wernick.

Sinopsis

Filem Deadpool mengisahkan Wade Wilson (Ryan Reynolds) seseorang yang terkena kanser dan merasa frustasi kemudian didatangi sesorang yang akan menyembuhkannya dari kanser ditambah berjanji akan membuatnya menjadi superhero. Kerana putus asa, Wade pun mendatangi orang tersebut. Namun dia mendapat masalah ketika proses penyembuhan membuat kulit dan mukanya menjadi buruk. Kerana mukanya buruk ia tidak berani muncul didepan kekasihnya Vanessa.

Orang yang mengubah Wade adalah Ajax atau Francis Freeman. Ia salah satu mutan member Weapon X, dalam filem ini Ajax melawan Deadpool bersama Angel Dust, mutan yang memiliki kekuatan dan kepantasan super. Sementara Deadpool meminta bantuan dari mutan X-Men iaitu Colossus (mutan yang tubuhnya dari besi) dan Negasonic Teenage Warhead (mutan yang dapat meledak atom dari badannya) yang awalnya ingin mengajak Deadpool bergabung dengan X-Men.

Poster Filem

Share:
0 Blogger Comments

0 comments:

Fanpage Facebook

ADVERTISEMENT

Theme Taglines

Kejayaan tidak sukar. Banyak masa kita sabotaj diri sendiri saat laluan kejayaan sudah terbentang luas.

Hal yang paling menusuk bukanlah kepermergian seseorang itu. Tetapi kerana dia telah meninggalkan sesuatu di dalam jiwa kita sama ada manis atau pahit.
 
close