Warcraft (2016)


Warcraft atau dikenal 'World of Warcraft' merupakan filem live-action asal Amerika yang disutradarai oleh Duncan Jones dan didistribusi oleh Universal Pictures dengan genre fantasi. Filem ini diadaptasi dari video games tahun 1994 berjudul 'Warcraft : Orcs & Humans' karya dari Blizzard Entertainment.

Tidak hanya dalam versi video games, Warcraft juga memiliki 24 siri utama buku novel, 6 siri komik, 2 siri kad koleksi dan juga 6 siri utama dari manga. Filem Warcraft ditayang pada awal bulan Jun dengan budget pembuatannya sebanyak $100 juta dan dengan taglinenya “Two worlds. One destiny.”

Sinopsis

Tempat para manusia, Azeroth telah hancur kerana peperangan antara peradaban sedangkan perajurit Orc sedang mencari dunia baru kerana dunia mereka, Draenor telah diambang kehancuran. Dark Portal merupakan pintu portal penghubung antara dua dunia iaitu, dunia orc dan dunia manusia. Anduin Lother, pemimpin manusia dan Durotan , pemimpin para Orc telah diutus ke Dark Portal untuk menentukan nasib dan masa depan keluarga, rumah dan kaum mereka masing-masing.

Poster Filem

Share:
0 Blogger Comments

0 comments:

Fanpage Facebook

ADVERTISEMENT

Theme Taglines

Kejayaan tidak sukar. Banyak masa kita sabotaj diri sendiri saat laluan kejayaan sudah terbentang luas.

Hal yang paling menusuk bukanlah kepermergian seseorang itu. Tetapi kerana dia telah meninggalkan sesuatu di dalam jiwa kita sama ada manis atau pahit.
 
close