The Jungle Book (2016)


Seorang budak lelaki berlari dan melompat ditemani kawanan serigala di tengah hutan yang tebal. Budak rimba bernama Mowgli (Neel Sethi) itu sedang mengasah keahliannya sebagai anggota dari kawanan serigala di bawah bimbingan seekor harimau kumbang bernama Bagheera (Ben Kingsley).

Adegan tersebut menjadi pembuka filem 'The Jungle Book' yang diadaptasi dari salah satu karya legendaris penulis terkenal Rudyard Kipling dan merupakan sebuah reboot versi live action dari filem animasinya yang diputar pada tahun 1967.

Sinopsis

Filem ini mengisahkan petualangan Mowgli yang dibesarkan kawanan serigala pimpinan Akeela dan Raksha yang berupaya beradaptasi dan hidup harmonis sesuai hukum rimba. Namun, kedamaian tersebut tiba-tiba terusik oleh kehadiran harimau benggala bernama Shere Khan yang sangat membenci manusia kerana wajahnya rosak akibat bertarung dengan manusia.

Shere Khan menuntut Mowgli untuk meninggalkan hutan selama-lamanya atau ia akan mati jadi sasaran keganasan raja rimba itu. Mowgli pun dengan berat hati memenuhinya dan memulai petualangannya untuk kembali ke desa manusia dengan menghadapi beragam rintangan serta bertemu teman baru sang beruang bernama Baloo.

Poster Filem

Share:
0 Blogger Comments

0 comments:

Fanpage Facebook

ADVERTISEMENT

Theme Taglines

Kejayaan tidak sukar. Banyak masa kita sabotaj diri sendiri saat laluan kejayaan sudah terbentang luas.

Hal yang paling menusuk bukanlah kepermergian seseorang itu. Tetapi kerana dia telah meninggalkan sesuatu di dalam jiwa kita sama ada manis atau pahit.
 
close