Rogue One: A Star Wars Story (2016)


‘Rogue One: A Star Wars Story’ adalah filem Hollywood bergenre Action, Adventure dan Sci-fi. Filem ini diproduksi oleh Walt Disney Pictures dan disutradarai oleh Gareth Edwards, dengan naskah filemnya ditulis oleh Chris Weitz.

Filem ‘Rogue One: A Star Wars Story’ merupakan bahagian live siri action Star Wars yang kelapan. Inti cerita berfokus pada rencana dari Death Star untuk menghancurkan stesen pertempuran dan sekelompok pejuang harus berusaha untuk menghentikan rencana tersebut.

Sionopsis

Filem ini mengisahkan tentang sebuah kumpulan pejuang dari perlawanan yang berusaha untuk menghentikan serta mencuri rencana dan Death Star, iaitu sebuah planet tempur yang bekerja untuk menghancurkan stesen pertempuran kumpulan mereka.

Jyn Erso (Felicity Jones), seorang perajurit pemberontak dan criminal yang akan menghadapi tentangan terbesarnya ketika Mon Mothma (Genevieve O’Reily) mengutusnya dalam misi berbahaya. Tugas Jyn adalah mencuri rencana pembuatan Death Star, iaitu senjata pemusnah missal milik Empire yang dapat menghancurkan sebuah planet.

Dalam menjalankan misinya Jyn dibantu kubu pemberontak, seorang ahli pedang dan juga pasukan lain. Jyn akan menjadi bahagian dari sesuatu yang sangat besar yang tidak pernah diperkirakannya.

Poster Filem

Share:
0 Blogger Comments

0 comments:

Fanpage Facebook

ADVERTISEMENT

Theme Taglines

Kejayaan tidak sukar. Banyak masa kita sabotaj diri sendiri saat laluan kejayaan sudah terbentang luas.

Hal yang paling menusuk bukanlah kepermergian seseorang itu. Tetapi kerana dia telah meninggalkan sesuatu di dalam jiwa kita sama ada manis atau pahit.
 
close